torsdag 4 november 2010

About a Reluctant Scrapper.../Om en motvillig scrappare....

Actually, I'm totally new to scrapbooking. This summer my friend (who also happens to be my riding instructor) thought that we ought to learn scrapbooking. I was really skeptical at first. Paper has never been my thing...
(I do like crafts though! I have painted since I was allowed to have crayons and paint, I've done lots of stuff including taking courses in silversmithing, I've been beading, using metals like copper and tin, soldering, sewing, woodcrafting and even tried some decoupage.)

Anyhow. I was wrong.

This blog is supposed to be a window to show you all on "The Intertubes" some of my stuff. I can't guarantee that I'll just be doing scrapbooking. I tend to lean towards the mixed media direction with no previous warnings...

Hope you'll enjoy my blog!

-----------------------------

Jag har inte scrappat förut. Den här sommaren fick min kompis (som också råkar vara min ridlärare) för sig att vi borde lära oss scrapbooking. Jag var riktigt skeptisk. Papper har aldrig riktigt varit min "grej"...
(Jag tycker visserligen om att pyssla. Jag har målat sen jag fick tillåtelse att peta på kritor och färg, jag har gjort massor med olika saker, t.ex. lektioner i silversmide, jag har hållit på med pärlor och stenar, jag har arbetat med metaller som koppar och ten, lödit, sytt, hållit på med träslöjd och t.o.m. prövat på decoupage.)

Hursomhelst så hade jag fel.

Den här bloggen är tänkt som ett fönster för att visa er alla  lite av mina alster på "The Intertubes" (som en senator en gång så målande beskrev Internet). Jag kan dock inte garantera att jag enbart kommer att hålla mig till scrapbooking. Jag har en tendens att dra åt "mixed-media"-hållet och den tendensen brukar hoppa fram när man minst anar det...

Hoppas du kommer att gilla min blogg!

-----------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar