tisdag 26 juli 2011

Challenge: Make It Monday #25: Coloring With White Ink




I just couldn't resist to participate in another challenge. I love Papertrey Ink's MIM, and this technique by Heather Nichols is one that I've seen her use before, though I've not yet come around to try it... until now.
I fought pretty much with this card. It's rather different from the stuff I usually make, especially the colour choices that are less dramatic then the stuff I usually create... But it's no fun never to challenge yourself - that's how you develop yourself!
Anyhow, if last post reminded me of my great grandmother's garden and kitchen, this one reminds me of my grandmother's kitchen table and her taste in beautiful laces and practical buttons. It's a get well card, meant for someone with a cold.

Supplies: Stamps used from PTI stampsets: Heart from Tag its #4, teacup from Tea for two additions, swirl from Faux ribbon, die from PTI Limitless layers 1 3/4 Circle Collection.
Kraft cardstock, Waltzing Mouse Stamps tartan cardboard, PTI paper and PTI ribbon, misc. buttons, bling and Prima Lace Diamond Alencon Collection and Stickles from Ranger.

---

Jag kunde inte låta bli att vara med i ännu en utmaning. Jag älskar Papertrey Inks MIM och den här tekniken (av Heather Nichols) är särskilt intressant. Jag har sett henne använda den förut, men jag har inte kommit mig för att testa den själv... d.v.s. inte förens nu!
Det här kortet var inte det enklaste jag har gjort! Det är ganska annorlunda på många sät, både i stil och i färgsättning. Jag har försökt att låta bli alla de mörkare färger jag normalt sett använder. Det är inte lätt, men utan att utmana sig själv stannar man liksom i utvecklingen.
Hursomhelst. Om kortet i förra inlägget påminde mig om min gammelmormors trädgård och kök så påminner detta kort mig om mormors köksbord och hennes kärlek till vackra spetsar - och praktiska knappar! Det är ett krya-på-dig-kort till någon med en förkylning.


Material: PTI stämplar: Hjärta från Tag it's #4, tekopp från Tea for two additions, swirl från Faux ribbon, die från PTI Limitless layers 1 3/4 Circle Collection. Kraft cardstock, Waltzing Mouse Stamps tartanmönstrad kartong, PTI papper och PTI band, diverse knappar, bling och spetsen Prima Lace Diamond från Alencon Collection och Stickles från Ranger.


 

 


4 kommentarer:

  1. Love this. I love the swirls and glitter on the cup.
    TFS
    Ang

    SvaraRadera
  2. Läckert kort vännen!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Awww, how sweet! I just adore the loveheart steam. Very lovely card. Sure to make anyone feel better.

    SvaraRadera
  4. very pretty! great work on the white

    SvaraRadera