söndag 16 januari 2011

Made in Sweden

Yes, they do exist - Swedish paperlines and Swedish scrapbooking products. Though I just know very few. Some of these companies don't do stuff in my style at all, since I'm more of a Timmy/Laura/Martha kind of gal! 
Inkido, Panduro, Bildmålarna, Minelle (retailers only), Tingtura, Vilda stamps, Magnolia, Pion Design and You Do makes Swedish scrapbooking products. And surely, Fiskars used to be Swedish, right? We used to buy the best scissors from them when I was a kid!
If you know any more, please add the url in the comments!

---
Ja de finns, svenska designpapper och svenska scrapbookingprodukter. Fast jag känner inte till så många, jag har ju inte hållit på med detta så länge! Ganska mycket av det svensktillverkade som går att få tag på lättast är inte alls i min smak. (Typ"Magnolia"! Jag är ju mer av en Tim Holtz/Laura Denison/Martha Stewart beundrare...)
De jag känner till är Inkido, Panduro, Bildmålarna, Minelle (som bara har återförsäljare och inte egen försäljning) Tingtura, Vilda stamps , Magnolia, Pion Design och You Do. Och visst brukade Fiskars vara svenskt? Vi köpte superbra saxar från dem när jag var barn.
Skriv gärna in länkar till fler svenska scrapbookingprodukter i kommentarerna!

2 kommentarer:

  1. Magnolia har ju egna papper och stämplar och YouDo har lite egna blommor och skrot... ;) Jag har en skärmaskin från YouDo.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Å, bra! Tack, de hade jag glömt! Ska skriva in dem direkt med länkar! :) Man kan lita på att du vet allt! Kolla gärna min diskussion på forumet på Ning. Tanken var att vi kanske kan få se lite ovanliga produkter från alla (medlemmars) länder...

    SvaraRadera